Algemeen
Business Club SDVB zoekt de verbinding: op zaterdag én daarbuiten
BARNEVELD – Een bruisende zaterdagmiddag op het SDVB-terrein. Een businesslounge die volloopt met sponsoren, ondernemers en voetbalvrienden. En een clubgevoel dat verder gaat dan alleen het eerste elftal. Als het aan het nieuwe bestuur van de businessclub van SDVB ligt, is dat het nieuwe normaal.
Na een mooie periode onder het vorige bestuur is Business Club SDVB sinds kort in handen van een nieuw team. Voorzitter Marcel Wijnen en vijf mede-bestuursleden trekken met enthousiasme de ingeslagen koers door, maar leggen tegelijk nieuwe accenten. “We bouwen voort op wat goed is en voegen stap voor stap nieuwe elementen toe.
”Eén van de speerpunten van het nieuwe bestuur is het activeren van het businessclubleven op wedstrijddagen. “SDVB heeft een prachtige businesslounge, maar de bezetting bleef soms wat achter”, vertelt Marcel. “We willen van die zaterdagmiddag een vaste ontmoetingsplek maken voor ondernemers. Inspirerend en gezellig, in een goedgevulde lounge.” Bij de seizoensaftrap tegen Quick ‘20 werd al een voorproefje gegeven. Met een buffet, interviews met trainers en spelers én een bomvolle lounge. “We hebben mensen persoonlijk uitgenodigd, en dat werkt. Het was de drukste middag in tijden. Dat smaakt naar meer.”
Hoewel Marcel het gezicht naar buiten is, benadrukt hij dat het werk echt samen wordt gedaan. “We hebben een bestuur met verschillende achtergronden: ondernemers, professionals, mensen uit de sport. Dat maakt het leuk. Iedereen brengt iets anders mee. Daardoor kun je ook vanuit meerdere invalshoeken naar plannen kijken. En dat helpt bij het maken van keuzes die breed gedragen worden.”
Nieuwe middelen, nieuwe verbinding
Ook op het vlak van communicatie is een professionaliseringsslag ingezet. Zo is er een nieuwe Business Club SDVB-app gelanceerd, waarin leden zich eenvoudig aanmelden of met elkaar kunnen communiceren. Een nieuwe website is in voorbereiding. “We willen het makkelijk én aantrekkelijk maken om betrokken te blijven.” Wat volgens Marcel steeds belangrijker wordt, is de inhoud van de activiteiten. “Veel ondernemers hebben volle agenda’s. Dan kom je niet voor zomaar een borrel. Maar als je weet dat er een interessant programma is, of goede sprekers, dan wordt het aantrekkelijk. Dat hoeft niet altijd groots of formeel. Juist de afwisseling – van informeel tot inhoudelijk – maakt het sterk.”
Verbreden, verdiepen en verrassen
Het jaaraanbod wordt diverser: sportief, culinair, informatief. Met samenwerkingen zoals het padeltoernooi met NeoSEM, maar ook deelname aan events van partners, zoals recent Prinsjesdag in het Schaffelaartheater. “We hoeven niet alles zelf te organiseren. Door aan te haken, verbreden we het netwerk én het aanbod.” Ook de aandacht voor vrouwen in de club wordt vergroot. “SDVB heeft een groeiende meiden- en damesafdeling. Daar willen we als businessclub nadrukkelijk bij aanhaken. Niet alleen om het vrouwenvoetbal te steunen, maar ook om nieuwe sponsoren aan te trekken die zich juist met die doelgroep verbinden.”
Groei als doel, inhoud als middel
Het uiteindelijke doel? Meer actieve sponsoren, meer binding met de club én een sterker SDVB. Die betrokkenheid is volgens Marcel extra belangrijk nu SDVB duidelijke sportieve ambities heeft. “We willen als club graag weer een stap omhoog zetten. Promotie is zeker een doel en daar hoort een organisatie bij die klaar is voor het volgende niveau.” Volgens hem is het juist de businessclub die daar een verbindende rol in kan spelen. “We brengen ondernemers en sponsoren bij elkaar, creëren betrokkenheid en zorgen ervoor dat mensen zich echt onderdeel voelen van het grotere geheel. Dat is essentieel als je als club verder wilt groeien. Die groei zit niet alleen op het veld, maar ook in alles eromheen. In sfeer, in draagvlak, in samenwerking. Dáár kunnen wij als businessclub het verschil maken.”
Voor en door ondernemers
De businessclub is geen doel op zich, benadrukt Marcel. “Het is een middel om ondernemers te verbinden. Met elkaar, met de club en met Barneveld.” Of dat nu via een sportief event is, een lunch met een spreker of een wedstrijdmiddag met een oud-prof: “We zoeken naar inhoud én sfeer. Als we dat goed neerzetten, komt de rest vanzelf.”
Bron: https://businessinbarneveld.nl/eerdere-uitgaven/oktober-2025.html
Deel dit artikel
Help anderen dit nieuws te vinden
Gerelateerd Nieuws
Ontdek meer interessante verhalen en updates
Algemeen
Sponsornieuws
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Sponsornieuws
Sponsornieuws
Sponsornieuws
Clubnieuws
Sponsornieuws
Sponsornieuws